Jun 27, 2024 Educació infantil, Psicomotricitat 0
Aprofitant que al 3r trimestre d’I5 es treballava l’esquema corporal, a Psicomotricitat vam tractar-lo a través de dues activitats:
Donat que als infants els va agradar molt la cançó que acompanyava la història per identificar si un secret ens fa sentir bé o malament i què en podem fer al respecte, la podeu recuperar aquí: https://www.instagram.com/reel/CsrOVXeOorq/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==. La lletra és:
Posa’t les mans a la panxa 🙌
Tanca els ulls 😌
Respira 🌬️
I pensa… 🧠
Els secrets bons et fan sentir bé
Com quan jugues a un joc que t’agrada,
Com quan fem una festa,
O expliquem un conte.
Els secrets dolents et fan sentir tristor,
Malament i amb por,
Com quan et fa mal la panxa,
I tens ganes de plorar…
Si tu vols saber si un secret és bo… 🎶
Arran d’això, vam identificar quines són les nostres persones de confiança. Si en voleu més informació, podeu clicar els següents enllaços: https://elcepilanansa.com/producte/el-secret-de-lanika/ o https://www.youtube.com/watch?v=vWHQkQi5orY.
Tot seguit vam fer una dinàmica amb el semàfor del consentiment, col·locant gomets a una silueta del cos dibuixada prèviament. El color vermell representava les parts que no volem que ens toqui ningú; el taronja, depèn de la confiança amb la persona; i el verd, les que ens agraden i ens sentim còmodes. Com a les dues protagonistes de la història, ens vam adonar que a cadascú li agraden coses diferents, però sí que vam coincidir en les parts específiques que mai hem de deixar que ens toquin o no podem tocar nosaltres sense permís (vulva, penis, cul, pits…). Us deixem algunes fotografies aquí: https://photos.app.goo.gl/Hb19X6rSTqHkCCPM8.
Els infants també van explorar les possibilitats del cos representant lletres i formes geomètriques. Podeu consultar les fotografies en aquest enllaç: https://photos.app.goo.gl/wFiU4T2bdgWDecJy8.
Administració
Matí de 9.15 a 13.45
Tarda de 15.05 a 16.15