La nostra escola està duent a terme un Projecte d’Autonomia de Centre (PAC).
Aquest projecte es basa en un estudi exhaustiu i complert de la situació del centre escolar i en la planificació d’unes actuacions al llarg de quatre cursos per respondre a les seves necessitats tant a nivell educatiu com de cohesió social.
Després de fer un estudi on hi va participar tota la comunitat educativa (pares, alumnes, mestres, administració) es va redactar un document on es defineixen les línies d’actuació per arribar a aconseguir els objectius que ens proposem. Queda resumit en un plantejament institucional on es marquen els VALORS, MISSIÓ I VISIÓ que definiran el projecte d’autonomia.
VALORS
La nostra tasca educativa té com a repte afavorir una educació integral a través dels següents valors:
MISSIÓ
L’escola Agustí Bartra és un centre de doble línia que porta 27 anys de funcionament al barri de Ca n’Anglada de Terrassa.
Darrerament es va fer una ampliació i una reforma integral. El grup de professionals és molt estable i un gran nombre d’ells fa molts anys que treballa al centre.
El centre es troba ubicat en una zona limítrof entre dos barris: Cementiri Vell i Ca n’Anglada.
L’escola duu a terme aquests projectes de treball: Educació emocional, TIC/TAC, Pla d’entorn, Pla català de l’esport a l’escola, Pla de reutilització de llibres i Pla d’Actuació Immediata (pla de discriminació positiva).
VISIÓ
Ens agradaria fer la tasca educativa amb rigor, donant als alumnes una educació que els porti a desenvolupar-se al màxim. És per això que VOLEM:
A partir d’aquests trets d’identitat es van redactar els dos gran objectius i les seves estratègies amb activitats per desenvolupar el nostre Projecte d’autonomia (PAC).
1-MILLORAR ELS RESULTATS EDUCATIUS
La diversitat, entesa com a font d’enriquiment en el nostre centre, és una realitat que ens dóna l’oportunitat de treballar amb diferents mètodes que millorin els resultats educatius. Per aquest motiu, considerem imprescindible consolidar el treball, ja iniciat, amb les TAC i donar prioritat i suport a les llengües.
2-MILLORAR LA COHESIÓ SOCIAL
L’harmonia, la comprensió i el diàleg entre tota la comunitat educativa són trets fonamentals per tal de millorar la cohesió social donada la interculturalitat palesa del nostre centre. La projecció exterior de les activitats que es realitzen poden esdevenir un bon exemple de convivència en el barri i en la ciutat.
Administració
Matí de 9.15 a 13.45
Tarda de 15.05 a 16.15
Comentaris recents